Autor: Triin Tabur • 26. aprill 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine. Kvaliteedisüsteemi kahepoolne kasu
Ehkki viimaste aastatega on Eestis
tervishoiu kvaliteedi parandamiseks rohkesti tööd tehtud, on arendamist vajavaid
valdkondi veel, tõdeti aprilli algul toimunud Meditsiiniuudiste seminaril. Enim
tuntakse puudust tervisealastest andmekogudest, mis lubaks pädevat analüüsi,
näiteks seni paljuski mahavaikitud tüsistuste kohta.
Tervishoiuteenuste kvaliteedistrateegia arendamise töörühmal valmis juba seitse aastat tagasi dokument “Tervishoiuteenuste kvaliteedi tagamine Eestis”, mis sätestas tervishoiuteenuste kvaliteedi tagamise põhimõtted, seotud probleemid ja soovitused kvaliteedistrateegia kavandamiseks.
Dokumendis toodi välja, et Eestil puuduvad tervishoiukvaliteedi arendamisel selged eesmärgid ja tegevuskava, ülekaalus on regulatiivsed ja kontrollivad mehhanismid ning õigusaktidega reguleerimata valdkondade areng ebaühtlane ja ebapiisavalt koordineeritud.