Autor: Merike Kungla • 28. september 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine. Ester Pruuden: patsient pole kõrvalseisja
Raske on nõuda kvaliteeti, kui pole alust
selle hindamiseks, kirjutab õdede liidu juht Ester Pruuden Tarbija24-s.
Patsisendikeskse suhtumiseta ei muutu tervishoid kvaliteetsemaks.
Möödunud nädalal ilmunud Miina Piiri arvamuslugu (PM 21.09) käsitles tervishoiuasutustes kahjuks veel sagedast nähtust – üleolevat suhtumist patsientidesse. Selline Nõukogude ajast pärit ebaadekvaatne suhtumine patsientidesse või klientidesse on peaaegu kõigist teistest valdkondadest taandunud ega saa kuuluda ka tänapäeva tervishoidu.
Eesti Õdede Liidu hinnangul on selline iganenud suhtumine süsteemi viga, mis takistab saavutamast paremaid tervisetulemusi.