Ainult tellijatele
Autor: Violetta Riidas • 12. märts 2013
Ainult tellijatele
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kroonilise peavalu taga sageli ravimid

Valuvaigistite liigtarvitamisest tingitud peavalu ehk medication overuse headache’i (MOH) mainiti esimest korda 1951. aastal. Siis oli tegu ergotamiini manustamisest põhjustatud peavaluga. 1980ndatel lisandus seos analgeetikumidega, kirjutab Liis Sabre TÜKi närvikliiniku arst-resident ja Eesti Peavalu Seltsi sekretär.

MOHi levimus elanikkonnas on 1–2%, laste seas 0,3%. Riigiti on näitajad üsna sarnased. Umbes neljal viiendikul haigetest jääb MOH diagnoosimata. Naisi kannatab MOHi käes rohkem kui mehi ja haigestunute keskmine vanus on 53 aastat.

Kui oled juba tellija, siis logi sisse või vormista tellimus
EraisikEttevõte
Olen tingimustega nõus
Kaardimaksega
Mobiilimaksega
Juhime tähelepanu, et Sul on õigus keelata oma kontaktandmete kasutamine samasuguste toodete või teenuste otseturustuse tegemiseks võttes Äripäevaga ühendust aadressil [email protected]ipaev.ee või telefonil 667 0099.
Jaga lugu
Mu.ee toetajad:
Kadi HeinsaluMeditsiiniuudiste peatoimetajaTel: 6670 451
Violetta RiidasMeditsiiniuudiste toimetajaTel: 6670 454
Margot VentMeditsiiniuudiste toimetajaTel: 6670 446
Triin Tabur Meditsiiniuudiste toimetajaTel: 6670 455
Karin TammMeditsiiniuudiste sündmuse juhtTel: 513 8862
Hanna SultsMeditsiiniuudiste sündmuste projektijuhtTel: 6670 385
Maarja KõrvMeditsiinimeedia müügijuhtTel: 5257708