Suurbritannia on ajalooliselt üsna napsulembene maa, kus aastas joodud absoluutalkoholi kogus inimese kohta oli veel mõni aasta tagasi ligi 10 liitrit. Suurte kaubanduskettide vaheline konkurents on seal tekitanud olukorra, kus alkoholi kasutatakse ühe instrumendina kettidevahelises konkurentsis. Teisisõnu, hinnakampaaniad, kus tooteid pakutakse absurdselt odavalt, sageli alla ostuhinna, on seal pigem normiks kui erandiks.
Ka eestlased tarbivad alkoholi tugeval Euroopa keskmisel tasemel. Eesti Konjunktuuriinstituudi andmetel tarbiti Eestis mullu 10,6 liitrit absoluutalkoholi elaniku kohta aastas. Eesti tarbijad eristuvad aga keskmisest eurooplasest selle poolest, et meie joogikaardil moodustab tervelt 42% joodud absoluutalkoholist kange alkohol, alles seejärel õlu, vein ja teised joogid. Kange alkoholi osakaalu poolest tarbimises on eestlased uskumatuna kõlaval esimesel kohal Euroopas.