TNS Emori käitumisteaduste ekspert Kai-Riin Veromann ütles täna alkoholi tarbimise ülevaadet tutvustaval pressiüritusel, et hirmusõnumi kasutamine alkoholivastases kampaanias on riskantne, sest uuringud näitavad, et sageli taolised kampaaniad ei toimi või mõjuvad isegi vastupidiselt oma eesmärgile. Seevastu võiksid edu tuua humoorikad, meelelahutuslikud kampaaniad ja seda eriti noorte sihtrühmas, kes on alkoholi tarvitamise vastaste kampaaniate oluline sihtgrupp.
„Alkoholi liigtarbimise vastaste kampaaniate üks oluline eesmärk on tõsta rahva seas teadlikkust alkoholi tarbimisega kaasnevatest terviseriskidest, sest riski teadvustamine on oluline komponent käitumise reguleerimisel. Terviseedenduse kampaaniad paljudes maailma riikides – mitte aga Eestis – kasutavad sageli hirmutava või ähvardava sisuga sõnumeid, mille eesmärgiks on tekitada vaatajates negatiivseid emotsioone nagu hirm, ärevus või süütunne, mis tõmbaksid kampaaniale meediakeskkonnas tähelepanu ja aitaksid kaasa alkoholi tarvitamisega kaasnevate tervise- ja sotsiaalsete riskide teadvustamisele rahva seas,“ selgitas Kai-Riin Veromann.
Seotud lood
Hea arst! Tule ja anna oma väärtuslik panus, et terviseraskustesse sattunud inimesed saaksid võimaluse elada võimalikult toimekat ja rahuldustpakkuvat elu!