„Alkoholi liigtarbimise vastaste kampaaniate üks oluline eesmärk on tõsta rahva seas teadlikkust alkoholi tarbimisega kaasnevatest terviseriskidest, sest riski teadvustamine on oluline komponent käitumise reguleerimisel. Terviseedenduse kampaaniad paljudes maailma riikides – mitte aga Eestis – kasutavad sageli hirmutava või ähvardava sisuga sõnumeid, mille eesmärgiks on tekitada vaatajates negatiivseid emotsioone nagu hirm, ärevus või süütunne, mis tõmbaksid kampaaniale meediakeskkonnas tähelepanu ja aitaksid kaasa alkoholi tarvitamisega kaasnevate tervise- ja sotsiaalsete riskide teadvustamisele rahva seas,“ selgitas Kai-Riin Veromann.
„Intuitiivselt näib, et taoline hirmusõnumite taktika võiks võrreldes n-ö pehmete, neutraalselt hoiatavate sõnumitega olla efektiivsem. Tegelikkuses on aga ähvardava tooniga kampaaniad andnud vastakaid tulemusi – mitmete riikide uuringud on leidnud isegi mitte ainult seda, et kampaania lihtsalt ei toiminud, vaid et mõjus vastupidiselt oma eesmärgile,“ viitas Kai-Riin Veromann erinevate teadustööde tulemustele.