2013. aasta sügisel jõudis kasutajateni esimene originaalne, st eesti keelele baseeruv kõnetest, millega on võimalik otsustada, kas 5-6-aastase lapse kõne areng vastab eakohasele normile. 2014. aasta kasvatusteaduslike tööde riiklikul konkursil tunnustati testi kui parimat didaktilis-rakenduslikku tööd.
Kõne on lapse puhul üks olulisi arengunäitajaid - sõltudes taju, mälu, mõtlemise ja motoorika arengust, mõjutab kõne omakorda lapse tunnetustegevuse arengut. Kõne arengu hindamine, mille käigus kogutakse informatsiooni erinevate kõnevaldkondade arengu kohta, on üks osa lapse arengu hindamisest. Logopeedid puutuvad oma igapäevases töös pidevalt kokku vajadusega otsustada, kas lapse kõne areng on eakohane. Kui see osutub mitte-eakohaseks, siis tõstatub järgmine küsimus – millistes valdkondades esineb mahajäämus, kui suur see on ja kuidas last aidata?
Seotud lood
Sel sügisel jõuab kasutajateni esimene originaalne, st eesti keelele baseeruv kõnetest, millega on võimalik otsustada, kas 5-6-aastase lapse kõne areng vastab eakohasele normile.
Meliva hambakliinikud Tallinnas, Sakus Pärnus ja Kuressaares ootavad oma kollektiivi hambaarste!