Autor: Siret Trull • 30. aprill 2014
Ainult tellijatele

Tartu ülikoolis välja töötatud laste kõne arengut hindav test sai tunnustuse

2013. aasta sügisel jõudis kasutajateni esimene originaalne, st eesti keelele baseeruv kõnetest, millega on võimalik otsustada, kas 5-6-aastase lapse kõne areng vastab eakohasele normile. 2014. aasta kasvatusteaduslike tööde riiklikul konkursil tunnustati testi kui parimat didaktilis-rakenduslikku tööd.

Kõne on lapse puhul üks olulisi arengunäitajaid -  sõltudes taju, mälu, mõtlemise ja motoorika arengust, mõjutab  kõne omakorda  lapse tunnetustegevuse arengut.  Kõne arengu hindamine, mille käigus kogutakse informatsiooni erinevate kõnevaldkondade arengu kohta, on üks osa lapse arengu hindamisest. Logopeedid puutuvad oma igapäevases töös pidevalt kokku  vajadusega otsustada, kas lapse kõne areng on eakohane. Kui see osutub mitte-eakohaseks, siis tõstatub järgmine küsimus – millistes valdkondades esineb mahajäämus, kui suur see on ja kuidas last aidata?

Kui oled juba tellija, siis logi sisse või vormista tellimus
EraisikEttevõte
Olen tingimustega nõus
Kaardimaksega
Mobiilimaksega
Jaga lugu
Mu.ee toetajad:
Kadi HeinsaluPeatoimetajaTel: 667 0451
Violetta RiidasToimetajaTel: 667 0454
Siret TrullAjakirjanik-toimetajaTel: 667 0446
Triin Tabur Meditsiiniuudiste toimetajaTel: 6670 455
Karin TammMeditsiiniuudiste sündmuse juhtTel: 513 8862
Maarja KõrvMeditsiinimeedia müügijuhtTel: 5257708