Haigekassa kommunikatsiooniosakonna juhataja Katrin Romanenkovi sõnul on haigekassa hinnakujunduse eesmärgiks tagada, et ravikindlustusraha oleks kasutatud efektiivselt ja otstarbekalt.
Praegu kehtiv hinnakujunduse metoodika töötati välja 10 aastat tagasi ning vahepeal on tervishoiusüsteemis toimunud mitmeid arenguid. Selleks, et hinnata metoodika asjakohasust, telliti AS PricewaterhouseCoopers Advisors’ilt (PwC) 2014. aastal ekspertanalüüs, mille käigus tutvusid PwC eksperdid olukorda kirjeldavate dokumentide ja andmetega ning viisid läbi intervjuud haigekassa ja raviasutuste esindajatega ning PwC globaalse võrgustiku ekspertidega.
Seotud lood
6. aprillil TV3 eetris olnud “Minu imelise muutumise” erisaade oli noorest rinnavähiga naisest, kes muu hulgas rääkis, et oli pidanud ise oma ravi Ida-Tallinna Keskhaiglas kinni maksma. Temas tekitas hämmingut erinevus selles, mis maksis uuringu eest tema ja kui palju maksis sama teenuse eest haiglale haigekassa.
Kui varem oli igal tervishoiutöötajal isiklik kittel, siis tänapäeva haiglates ja kliinikutes kasutatakse üha enam renditavaid tööriideid, mis on jagatud, kuid hügieenilised ja alati jälgitavalt hooldatud. Tööriiete korrektne hooldus on meditsiiniasutustes hädavajalik – see aitab vältida bakterite, viiruste ja muude haigusetekitajate levikut ning tagada ohutuse nii personalile kui patsientidele. Kaasaegne tehnoloogia võimaldab kogu protsessi digitaliseerida ja vähendada riske miinimumini.