Haigekassa selle aasta 9 kuu tulemustest selgub, et teenuseid nagu e-konsultatsioon, teraapiafond ja perearsti nõuandetelefon on kasutatud varasemast veelgi aktiivsemalt.

- Foto: Scanpix/ PantherMedia
Viimastel aastatel on loodud mitmeid nõustamislahendusi, mille eesmärgiks on anda tervisemurega inimesele asjatundlikku ja kiiret abi. Ravijärjekordade leevendamisel on oluliselt abiks e-konsultatsioon teenus, mis võimaldab perearstil eriarstilt patsiendi tervisemure kohta nõu küsida ilma, et patsient peaks ise eriarsti järjekorras ootama. Selle aasta jooksul kahekordistus perearstide e-konsultatsioonide kasutus ja 670 perearsti üle Eesti arutasid patsientide juhtumeid eriarstidega 14 198 korral. Keskmiselt on iga perearsti nimistu kasutanud e-konsultatsiooni 41 korral.
Seotud lood
Perearstid saavad hakata tulevast aastast küsima e-konsultatsiooni teiste seas ka taastusravi ja valuravi arstidelt, naha- ja suguhaiguste arstidelt ning veresoontekirurgidelt.
Eesti Perearstide Seltsi president Le Vallikivi tõi konverentsil Meditsiin 2019 välja perearstide üheksa suurt soovi.
Aasta algusest on perearstidel võimalus küsida e-konsultatsiooni ka veresoontekirurgidelt, ITK veresoontekirurgi Veronika Palmiste sõnul on süsteem käivitunud hästi – esimese nädalaga on juba ka reaalseid abisaajaid.
Ühena esimestest e-konsultatsiooni kasutusele võtnud regionaalhaigla kopsuarst Pille Mukk on senise arenguga rahul ja loodab, et tulevikus saabuvad kõik patsiendid talle just e-saatekirjaga. Pille Mukk vastas küsimustele e-konsultatsiooni kohta.
STADA missiooniks on alati olnud inimeste tervise eest hoolitsemine ning usaldusväärseks partneriks olemine. Just see on aluseks meie pingutustele, et pakkuda kättesaadavaid ja kvaliteetseid ravimeid ning toetada tervishoiusüsteeme ja tervishoiutöötajaid kogu maailmas.