Ööpäevaringsele perearsti nõuandetelefonile 1220 on helistanud 41% Eesti elanikest. Möödunud aasta jooksul helistati nõuandeliinile ligi 300 000 korral ehk keskmiselt tehti üle 800 kõne päevas.

- Levinumad mured, millega nõuandetelefonile pöördutakse, on seotud viirushaiguste ja nende sümptomite leevendamisega.
- Foto: Shutterstock
Tervisekassa partner, perearsti nõuandetelefoni operaatorfirma Confido esmatasandi terviseteenuse juhi Diana Timošova sõnul saab numbrile 1220 helistada näiteks ülemiste hingamisteede viirusnakkuste, allergiate, krooniliste haiguste ägenemise, traumade ja pisivigastuste korral. Nõuandeliinilt saab abi, kui on tarvis pikendada retsepti või teha terviseportaali märge haigestumisest töövõimetuslehe avamiseks. Samuti on see abiks siis, kui inimene soovib teada, kas tema tervisemurega tuleks pöörduda erakorralise meditsiini osakonda, perearsti poole või saab olukorra lahendada koduste vahenditega, siis, kui terviseprobleem tekib väljaspool tööaega, puhkepäevadel või riiklikel pühadel või kui laste- ja hooldusasutuse enda tervishoiutöötaja ei ole kättesaadav.
Seotud lood
Kandideerimine kuni: 05.05.2025