Tervisekassa tehnoloogilise uuenduskuuri eesmärk on vähendada vananenud IT-süsteemidest tulenevaid kulusid ja tõsta teenuste efektiivsust. Uued lahendused aitavad automatiseerida protsesse, arendatakse ka partnerportaali ja järelevalve infosüsteemi, kirjutab tervisekassa IT-arendusjuht Loori Paadik.

- Loori Paadik.
- Foto: Tervisekassa
Tervisekassas aastakümneid kasutusel olnud tehnoloogial on vananemise tõttu järjest keerulisem vastata organisatsiooni ja ühiskonna vajadustele. Tänapäevaste lahenduste abil saab aga automatiseerida protsesse, hoida kokku kasutajate ehk töötajate, arstide ja inimeste aega ning asutuse kulusid. Näiteks saab kiiremini välja maksta haigushüvitisi: info haiguslehe sisu kohta jõuab tervisekassani automaatselt, süsteem arvutab välja hüvitise suuruse ning teeb väljamakse inimese pangakontole – see hoiab kokku kulusid, sest keegi ei pea haiguslehti käsitsi läbi vaatama ega arvutama hüvitise suurust. Eelmisel aastal jõudis tervisekassani päevas ligemale 2800 töövõimetuslehte, mida on aasta peale kokku ligi 700 000. Kui iga töövõimetuslehe läbivaatamiseks ja toimingute tegemiseks kulub kümme minutit, siis arvuti teeb selle töö ära sekunditega.
Seotud lood
Kui aasta tagasi oli patsiendikindlustuse valik Eestis piiratud vaid ühe, juhtumipõhise lepinguga, siis nüüd on kindlustusmaakleri Northern1 international insurance brokers OÜ eestvedamisel turule jõudnud uus konkureeriv lahendus. See vastab Eesti õigusruumi nõuetele, tugineb rahvusvaheliselt tunnustatud nõudepõhisele mudelile ja loob kauaoodatud valikuvõimaluse.