Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
E-tervisest TEHIKuks
Eesti e-tervise arendamiseks ning Sotsiaalministeeriumi valitsemisala teiste info- ja kommunikatsioonitehnoloogia teenuste pakkumisega tegelemiseks loodi 1. jaanuaril 2017 uus asutus Tervise ja Heaolu Infosüsteemide Keskus (TEHIK).
Foto: Katrin Reinhold
TEHIKU eesmärk on ühendada seni killustunud süsteemi ja olla riigile partneriks info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) kompetentsikeskusena tervise-, sotsiaal- ja töövaldkonnas. TEHIKu üks paljudest ülesannetest on hoolitseda, et e-teenused iga inimest puudutavates valdkondades aitaksid parimal moel täita riigi kohuseid inimeste ja inimeste kohuseid riigi ees.
Jaanuarist tööd alustav Tervise ja Heaolu Infosüsteemide Keskus (TEHIK) jääb Uus-Tatari tänavale, kus varem tegutses tema eelkäija E-tervise sihtasutus.
Sotsiaalministeeriumi valitsemisala info- ja kommunikatsioonitehnoloogia teenuste koondamiseks loodava Tervise ja Heaolu Infosüsteemide Keskuse (TEHIK) juhiks valiti Katrin Reinhold, kes astub ametisse 2. jaanuarist.
OECD värskes aruandes „Health at a Glance 2024“ prognoositakse, et aastaks 2050 on Euroopa Liidus (EL) üle 65-aastaseid inimesi juba kolmandik elanikkonnast. Kui lisada sellele elustiiliga seotud riskitegurid ja sotsiaalmajanduslikud erinevused, on selge, et Euroopa peab kiiresti ajakohastama oma tervishoiusüsteeme, et parandada patsientide elukvaliteeti.