21. juuli 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kompuutertomograafuuring võib põhjustada rikkeid südamestimulaatori töös

Kompuutertomograafi CT röntgenkiirgus võib põhjustada inimestele siirdatud sisemiste ja väliste elektrooniliste abivahendite rikkeid, teatas USA toidu- ja ravimiamet.

"Me jätkame koos tootjatega põhjuste uurimist, siiani pole toimunud abivahendite rikete tõttu ühtegi surmajuhtumit,“ kinnitas USA toidu-ja ravimiamet Medpage.com andmetel.

Kompuutertomograafi röntgenuuringud on põhjustanud tõrkeid neurostimulaatorite, insuliinipumpade ja südamestimulaatorite töös.Seega peavad röntgenoloogid olema informeeritud patsiendi poolt kantavatest ja siirdatud elektroonilistest abivahenditest. Võimaluse korral tuleks vähendada uuringu kestust ja kasutada võimalikult madala sagedusega röntgenkiirgust.Pärast kompuutertomograafi uuringuid peab kontrollima, et patsiendi elektroonilised abivahendid oleksid töökorras ja toimiksid tõrgeteta.

Mu.ee toetajad:
Liitu Meditsiiniuudiste uudiskirjaga!
Kadi HeinsaluMeditsiiniuudiste peatoimetajaTel: 6670 451
Violetta RiidasMeditsiiniuudiste toimetajaTel: 6670 454
Margot VentMeditsiiniuudiste toimetajaTel: 6670 446
Kristiina KäitMeditsiiniuudiste toimetajaTel: 58552330
Karin TammMeditsiiniuudiste sündmuse juhtTel: 513 8862
Minna Liisi LiivrandMeditsiiniuudiste sündmuste projektijuhtTel: 6670 230
Maarja KõrvMeditsiinimeedia müügijuhtTel: 5257708