Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Läti karmistab ravimireklaamidele esitatavaid nõudeid
Käesoleva aasta 1. septembrist peab
ravimite reklaam Lätis sisaldama hoiatust selle kohta, et ravimite põhjenduseta
kasutamine võib tervisele kahjulik olla.
Visuaalses reklaamis peab hoiatus moodustama vähemalt 10% reklaamipinnast, videoreklaamis peab hoiatus olema nähtav kogu klipi vältel ja audioreklaami puhul peab hoiatus kõlama klipi lõpus, kirjutas rus.db.lv.
Läti rahandusministeerium sai peaministri
Valdis Dombrovskise sõnul käsu leida erakorralise meditsiini ja haiglate
ülalpidamiseks kuni selle aasta lõpuni kiiresti 25 miljonit latti, kirjutas
delfi.lv.
Möödunud aastal ravimi müügiloa hoidjatele
tehtud 50 ettekirjutusest olid mitmed tingitud sellest, et reklaamis viidati
infole, mida ravimi omaduste kokkuvõte ei sisalda. Ravimitootjad aga leiavad, et
korrektselt väljatoodud viidete esitamise korral võiks uuringukokkuvõtete
avaldamist retsepti väljakirjutamisõigust omavatele tervishoiutöötajatele siiski
lubada.
OECD värskes aruandes „Health at a Glance 2024“ prognoositakse, et aastaks 2050 on Euroopa Liidus (EL) üle 65-aastaseid inimesi juba kolmandik elanikkonnast. Kui lisada sellele elustiiliga seotud riskitegurid ja sotsiaalmajanduslikud erinevused, on selge, et Euroopa peab kiiresti ajakohastama oma tervishoiusüsteeme, et parandada patsientide elukvaliteeti.