16. veebruar 2010
Ainult tellijatele

Ravimitootjad: seadus võiks lubada uuringutel põhinevat reklaami

Möödunud aastal ravimi müügiloa hoidjatele tehtud 50 ettekirjutusest olid mitmed tingitud sellest, et reklaamis viidati infole, mida ravimi omaduste kokkuvõte ei sisalda. Ravimitootjad aga leiavad, et korrektselt väljatoodud viidete esitamise korral võiks uuringukokkuvõtete avaldamist retsepti väljakirjutamisõigust omavatele tervishoiutöötajatele siiski lubada.

2009. aastal tegi Ravimiamet Bayer OÜ-le kaks sellist ettekirjutust. Ühel juhul oli tegu reklaami sõnastusest tingitud arusaamatusega, mistõttu jäi ekslik mulje, justkui oleks reklaamis esitatud ravimiomaduste kokkuvõttes puuduv väide. Teisel korral oli lisaks tegemist asjaoluga, et reklaamis oli kuuel korral mainitud toote nime, kuid ainult ühel korral oli toodud ravimi kõigi 19 toimeaine loetelu (seadus nõuab kõigi toimeainete nimetamist toote nime igakordsel mainimisel selle vahetus läheduses ja sellest vähemalt pooles kirjasuuruses).

Kui oled juba tellija, siis logi sisse või vormista tellimus
EraisikEttevõte
Olen tingimustega nõus
Kaardimaksega
Mobiilimaksega
Jaga lugu
Mu.ee toetajad:
Kadi HeinsaluPeatoimetajaTel: 667 0451
Violetta RiidasToimetajaTel: 667 0454
Siret TrullAjakirjanik-toimetajaTel: 667 0446
Triin Tabur Meditsiiniuudiste toimetajaTel: 6670 455
Karin TammMeditsiiniuudiste sündmuse juhtTel: 513 8862
Maarja KõrvMeditsiinimeedia müügijuhtTel: 5257708