Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Varjatud reklaam harimise tähe all
Ehkki sotsiaalministeerium kulutab igal
aastal miljoneid kroone terviseedendusele, on enamik populaarseid
terviseportaale ravimifirmade tehtud.
Sel moel saavad nad otsetee patsientide mõjutamiseni ja oma toodete tutvustamiseni. Osa arste, kes seal nõu annavad, on samade firmade abil väliskoolitustel käinud või nende ravimiuuringutes osalenud.
Möödunud aastal ravimi müügiloa hoidjatele
tehtud 50 ettekirjutusest olid mitmed tingitud sellest, et reklaamis viidati
infole, mida ravimi omaduste kokkuvõte ei sisalda. Ravimitootjad aga leiavad, et
korrektselt väljatoodud viidete esitamise korral võiks uuringukokkuvõtete
avaldamist retsepti väljakirjutamisõigust omavatele tervishoiutöötajatele siiski
lubada.
Terviseameti hetkel TV3s käimasolevat
telekampaaniat vaktsineerima julgustamisest toetavad muu hulgas samad
ravimifirmad, kellelt sotsiaalministeerium ostis hiljuti suurtes kogustes
seagripivaktsiini, mis nüüd kipub kätte jääma.
Hea arst! Tule ja anna oma väärtuslik panus, et terviseraskustesse sattunud inimesed saaksid võimaluse elada võimalikult toimekat ja rahuldustpakkuvat elu!