Autor: Merike Kungla • 16. mai 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine. Arvamus: patsiendi võimalus väärikalt surra sõltub personalist
Keila haigla suhtes kujunenud hoiakud
hakkavad laienema teistele hooldusravi teenuse osutajatele ja see hakkab mõnel
pool juba tööd segama, seetõttu peab Hooldusravi Osutajate Ühenduse juhatuse
esimees Miia Sultsmann vajalikuks selgitada hooldusravi hetkeolukorda Eestis,
vahendab arst.ee
Delfit.
„Üksikute kaebuste kohta mul andmed puuduvad, need on iga asutuse sisemine asi ja lahendatakse seesmiselt,“ märkis Sultsmann. Ta tõdes samas, et personalist sõltub hooldusravil oleva patsiendi väärikuse austamine ja tema võimalus väärikalt surra.
„Patsiendi ja tema lähedaste ootused personali osas on üldjuhul mõistlikud,“ rääkis ta. „Probleemid tekivad kommunikatsioonihäirete korral: patsiendile ja tema lähedastele ei anta neile mõistetaval viisil ja piisavalt infot või ei arvesta personal patsiendi kognitiivsete võimetega, näiteks eakate dementsusega.“