Autor: Triin Tabur • 18. aprill 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine. Margit Sutrop: kliendisuhe meditsiinis kahandab usaldust
Tartu Ülikooli professori ja eetikakeskuse
juhataja Margit Sutropi sõnul on Tervisetrendi portaal näiteks selle kohta,
et arsti ja patsiendi vaheline suhe on muutumas kliendisuhteks, kirjutas tarbija24.
«Arsti suhtutakse kui klienditeenindajasse ja patsient võtab õiguse otsustada, kellel ta end teenindada laseb, andes siis pärast hinnanguid. Arsti-patsiendi usalduslikule partnerlussuhtele see väga hästi ei mõju,» arvas Sutrop.
Ta lisas, et antud portaali puhul on probleem selles, et arstil ei ole võimalik ennast kaitsta, kui ta mingi arusaamatuse tõttu satub kriitika märklauaks. «Ta ei saa patsiente nimeliselt arvustama hakata ega ravijuhte lahata,» tõdes professor.