Eelselgituse käigus uuriti rahvusvahelise kirjanduse põhjal, milline on kvaliteedi sisu ja struktuur ning mille alusel seda mõõta. Samuti tutvuti rahvusvahelise praktikaga ning analüüsiti kvaliteedi aspektist ka Eesti tervishoiukorraldust. Eelselgituse käigus intervjueeriti teenuseosutajaid, kvaliteedi indikaatorite nõukoja esimeest, tervishoiuteenuse kvaliteedi eksperdikomisjoni esimeest ning haigekassa ja Sotsiaalministeeriumi esindajaid. Tehtud töö käigus jõudis auditi meeskond järeldusele, et kvaliteedi tagamiseks tehakse riigis küll üksikuid killustunud tegevusi, kuid süstemaatiliselt kvaliteeti Eestis ei jälgita ega kujundata, mistõttu pole võimalik ka anda üldhinnangut, kas tervishoiuteenuste kvaliteet on hea või mitte. Samuti puudub kindlus, et patsiendi õigused on tagatud.