Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Supervisioon on tõhus elukestva õppe metoodika
Eesti tervishoiutöötajate kaasaegses, rahvusvahelises ja elukestvas väljaõppes domineerib endiselt traditsiooniline ehk kliiniline lähenemine kaasaegsema patsiendikeskse paradigma ülesena.
Foto: Scanpix/ PantherMedia
Kliiniline lähenemine väärtustab deklaratiivseid teadmisi: anatoomia, haigussümptomid, analüüside tulemused, raviskeemid. Patsiendikeskne lähenemisviis tähtsustab funktsionaalseid teadmisi: sotsiaalseid oskused, õppimine ja õpetamine. Funktsionaalsed oskused omandatakse praktilise ja elukestva õppe käigus probleeme lahendades ning teooriaid testides. Funktsionaalsed teadmised on kriitilise mõtlemise aluseks ning seotud professionaalse arengu, -identiteedi ja -väärtuste kujunemisega. (Bron & Jarvis 2008).
OECD värskes aruandes „Health at a Glance 2024“ prognoositakse, et aastaks 2050 on Euroopa Liidus (EL) üle 65-aastaseid inimesi juba kolmandik elanikkonnast. Kui lisada sellele elustiiliga seotud riskitegurid ja sotsiaalmajanduslikud erinevused, on selge, et Euroopa peab kiiresti ajakohastama oma tervishoiusüsteeme, et parandada patsientide elukvaliteeti.