Autor: Margot Vent • 10. jaanuar 2024
USA uuring: Suhkrujookide hinna tõstmine vähendas tarbijamüüki kolmandiku võrra
Viies Ameerika Ühendriikide linnas rakendatud piirangute analüüsi kohaselt vähendas suhkruga magustatud karastusjookide, kohvide, teede ning energia-, spordi- ja puuviljajookide hinna keskmiselt 31% võrra tõstmine jookide ostmist jae- või esmatarbekauplustest kolmandiku võrra.
Värskelt avaldatud uuringu andmeil vähendas suhkruga magustatud jookide hinna keskmiselt 31% võrra tõstmine jookide ostmist jae- või esmatarbekauplustest kolmandiku võrra.
Foto: Shutterstock
Möödunud reedel JAMA tervisefoorumis avaldatud uuringu autor, Marylandi osariigis Annapolises asuva USA mereväeakadeemia majandusdotsent Scott Kaplan ütles, et iga 1% hinnatõus vähendas ostusid 1% võrra peaaegu kohe pärast uue hinna kehtetsamist ja olukord püsis nii kolme uuringuaasta jooksul, vahendas CNN.