Ligi 60% USA täiskasvanute päevas tarbitavatest kaloritest tuleb ülitöödeldud toidust, mida on uuringutes seostanud käär- ja pärasoolevähi riskiga. Esimesest omataolisest uuringust ilmnes, et selle söömine võib oluliselt suurendada ka vähi tekkeni viia võivate mittevähiliste kolorektaalsete adenoomide tekke tõenäosust.