Paljud poliitikud ja süsteemi korraldajad kordavad mantrana, et meie tervishoid on heas korras, pidades silmas seda, kui palju teenuseid olemasoleva raha eest pakuti. Tähelepanuta jäetakse aga see, kas inimesed ka tervenevad ja kuidas nad end süsteemis tunnevad.

- Patsientide liidu tegevjuht Kadri Tammepuu.
- Foto: Veiko Tõkman / ÄP
Suve hakul valmis uuringufirmal Faktum & Ariko uuring „Patsientide rahulolu meditsiinisüsteemiga”. Nii nagu haigekassa tellitud Emori 2015. aasta uuringus, hindas iga kolmas vastanu süsteemi halvaks. Kolm inimest neljast pidas kõige probleemsemaks hambaraviteenuse hüvitise suurust. Ja peaaegu igale teisele, kes seisukohta evis, tundusid probleemsetena ravimite hinnad ja eriarstiabi, kirjutab patsientide liidu tegevjuht Kadri Tammepuu Eesti Päevalehes.
Seotud lood
Meditsiiniuudiste küsimusele, mis jääb meenutama lõppevat aastast, vastas Eesti Patsientide Liidu tegevuht Kadri Tammepuu.
Haigla igapäevatöö keerukus ei seisne ainult patsientide ravimises, vaid ka selles, et õiged ravimid jõuaksid õigel ajal patsientideni. Iga ravim on kriitilise tähtsusega ning isegi väikesed vead annuses või ravimivalikus võivad ohustada patsiendi tervist. Haiglas liigub päevas sadu ravimeid. Nende käsitsi haldamine, komplekteerimine ja dokumenteerimine muudab protsessi keerukaks ning veaohtlikuks.