Norra tervishoiuameti peadirektori Bjorn-Inge Larseni sõnul tagab hea dialoogi arsti ja patsiendi vahel patsiendi informeeritus. Võrreldes varasemate aastatega on patsiendid palju teadlikumad nii oma tervisest kui ka meditsiinivõimalustest üldiselt. Larseni sõnul on patsientidel Norras väga laiad õigused arsti ja haigla valikul. Iga inimene saab ise otsustada kuhu ja kelle juurde ta läheb ennast ravima. Valiku aitab seejuures teha internetilehekülg, mis sisaldab informatsiooni nii järjekorra pikkusest kui ka osutatavate teenuste kvaliteedist.
Professor Maria do Ceu Machado Portugalist rääkis riigis loodavatest keskustest kroonilistele haigetele. Need patsiendid saavad külastada keskust koos oma perega ja tutvuda võimalustega, mida pakub neile tervisesüsteem ja mis linnades nad saavad soovitud teenust. Plaanis on luua ka patsiente nende õigustest teavitav telekanal.