Äsja valminud tervishoiuteenuste kvaliteedi analüüs võtab kokku selle, mida tervishoiutöötajad oma igapäevatööst hästi teavad: kvaliteet ei teki juhuslikult, vaid nõuab pidevat tähelepanu, selgeid tööpõhimõtteid ja süsteemset lähenemist, kirjutab sotsiaalministeeriumi tervishoiu kvaliteedipoliitika juht Helen Varres.

- Sotsiaalministeeriumi tervishoiu kvaliteedipoliitika juht Helen Varres.
- Foto: Sotsiaalministeerium
Eestis on mitu analüüsi, näiteks 2005. ja 2015. aastal tehtud, soovitanud riiklikku kvaliteedistrateegiat. Seni on see tegemata jäänud, sest on puudunud poliitiline otsus ja vastutus. Praegu on olukord teine – poliitiline tugi on olemas ning mõistetakse, et ilma strateegilise juhtimiseta jääme paigale sammuma. Piiratud ressursside juures peame suutma eristada olulist mitteolulisest ja toimetama ühtsete eesmärkide nimel.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Sotsiaalminister Karmen Jolleri sõnul on kvaliteet üks kolmest peamisest sambast rahastuse ja tervishoiuvõrgu kõrval, mis tuleb Eesti tervishoiu kriisist välja toomiseks korda teha.
Haigla igapäevatöö keerukus ei seisne ainult patsientide ravimises, vaid ka selles, et õiged ravimid jõuaksid õigel ajal patsientideni. Iga ravim on kriitilise tähtsusega ning isegi väikesed vead annuses või ravimivalikus võivad ohustada patsiendi tervist. Haiglas liigub päevas sadu ravimeid. Nende käsitsi haldamine, komplekteerimine ja dokumenteerimine muudab protsessi keerukaks ning veaohtlikuks.