Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Ravimiamet: klienditeenindaja ei saa asendada erialaspetsialisti
Ravimiamet ei ole ära keelanud nn. videonõustamist, vaid kohustame ettevõtjat tagama apteegi lahtioleku aegadel proviisori või farmatseudi kohaloleku, kirjutab ravimiameti peadirektori asetäitja Katrin Kiisk vastuses Terve Pere Apteek OÜ teatele.
Ravimi- ja meediaärimees Margus Linnamäele kuuluv AS Magnum saatis sotsiaalminister Jevgeni Ossinovskile esmaspäeval kirja, kus palub temalt abi ravimiameti ohjeldamisel. Sotsiaalministeeriumi kantsler Marika Priske pidas Magnumi etteheiteid põhjendamatuks.
Mitu apteeki sulgevad uksed, sest ravimiamet keelas apteegis videosilla teel nõustamise. Mittessulgemise korral ähvardas ravimiamet tegevusloa äravõtmisega ning sunnirahaga.
Tartu Ringkonnakohus tegi 11. detsembril 2018 otsuse, mille kohaselt apteegiteenuse osutamisel peab apteegis olema proviisor või farmatseut ning ravimiametil oli õigus kohustada Apotheka kaubamärki kandvat Terve Pere Apteek OÜd seda tagama.
OECD värskes aruandes „Health at a Glance 2024“ prognoositakse, et aastaks 2050 on Euroopa Liidus (EL) üle 65-aastaseid inimesi juba kolmandik elanikkonnast. Kui lisada sellele elustiiliga seotud riskitegurid ja sotsiaalmajanduslikud erinevused, on selge, et Euroopa peab kiiresti ajakohastama oma tervishoiusüsteeme, et parandada patsientide elukvaliteeti.