Haigekassa kuulutas välja hankepakkumise
reklaamikampaaniale, mille eesmärgiks on teavitada elanikke ravimite
toimeainepõhisest valikust ning võimalusest geneeriliste ravimite abil vähendada
omaosalust retseptiravimite ostmisel.
Kampaania peaks lahti minema mõne kuu pärast ja on suunatud peamiselt 40-65aastatele kindlustatutele. Põhjenduseks on, et haigekassa analüüsid viitavad üheselt, et omaosaluse suhteliselt kõrge määr Eestis tuleneb suuresti patsientide valikutest ravimite ostmisel, täpsemalt geneeriliste ravimite vähesest kasutamisest. Patsientide valikud omakorda on tingitud arsti või apteekri soovitustest, aga suurel määral ka teadmatusest, et erinevate kaubamärkide all müüdavad sama toimeainega ravimitel on sama mõju.
Seotud lood
Haigekassa kuulutus äsja välja uue avatud hanke soodsa ravimi teavituskampaaniaks maksumusega kuni 83 000 eurot (lisandub käibemaks) ja mis levib varsti telekanalites, ajalehtedes, internetis ja mujal.
Haigekassa jätkab seni edukaks kujunenud
sotsiaalkampaaniaga „Erinevus on ravimi hinnas“. Nii teavituse kui ka riiklike
regulatsioonide tugevdamise tulemusena on inimese omaosalus ravimite ostmisel
vähenenud 2 aastaga ligi euro võrra ühe retsepti kohta, annab haigekassa teada.
Haigekassa hinnangul kasutavad inimesed
praegu ravimeid üsna ebamõistlikult, valides sama toimeainega ravimite hulgast
kallimaid.
Mullu toimus mitu sündmust, mis olid
suunatud patsientide omaosaluse vähendamisele ravimite eest tasumisel:
kasutusele võeti digiretsept ning apteekritele tehti kohustuslikuks osta apteeki
sisse odavamaid ravimeid ja pakkuda patsientidele soodsaimat (toimeainepõhise
retsepti puhul) ravimit.
Ravimitootja Nycomed toetab
sotsiaalministeeriumi ja haigekassa suunda eelistada geneerilisi odavamaid
ravimeid, kui vabanev raha suunataks uute efektiivsete ravimite
soodustamiseks.